Magamról

Saját fotó
Ételallergiával indult, relaxációs gyakorlatként folytatódott, szenvedély lett belőle...sütni mindhalálig. Egészségesen, figyelve másokra, főleg azokra, akik eddig azt hitték, le kell mondaniuk valamiről. Mások főznek, ez egy sütős blog :-)!

2012. október 1., hétfő

3C, azaz Chocolate Chip Chutney

Bocsánatot kérek az angol címadásért. Nem, nem szeretnék sznobozni, magyar vagyok, magyarul sütök és magyarul blogolok, de! ez mégiscsak angolul hangzik jól...
Szóval a süti-story: egy kedves ismerősöm szerint (hímnemű) "nőknél igen ritka az ilyen kütyümánia", ami - szerinte - engem sújt. Nos, azt mondják technikai elmebajban szenvedek...de én nem szenvedek, élvezem minden percét! Jöhet laptop, telefon (az okostelefont Isten nekem teremtette) asztali számítógép vagy tablet, én rákattanok. Egy baj van csak: ilyenkor úgy beszélek, mint a pasik a kocsikról. Három betűs rövidítésekben, magyartalanul, teletűzdelve olyan angol szavakkal, amiknek fogalmam sincs a magyar megfelelőjéről. Szóval ma is belekezdtem egy ilyen háesdépéa, négygé, vifi, kverti kezdetű monológba, amikor két telefon összehasonlító tesztjéről kérdeztem az erősebbik nem képviselőit. Azt a választ kaptam, hogy nő vagyok, ne kérdezgessek, inkább süssek, mert ez már borzasztó. Rendben, akkor vissza a konyhába, ott is tudok ijesztő szavakat mondani. Például a csatnit (chutney).  A pasik nem tudják mi az a csatni. Az meg végképp életidegen, hogy rozmaringos és barackos és fahéjas is, ráadásul húsokhoz (is) ehető, de mivel nő vagyok és sütni jól tudok, így nem szólnak bele abba, hogy van a süti mellé ez az izé. Nos valóban, ez az izé (csatni) nem csak rizsételekhez vagy húsokhoz jó, süti mellé öntetként is kiváló. A rozmaringos-fahéjas barackos csatnimmal egy csokolédédarabos sütit öntöttem le, innen a 3C. Angol, hárombetűs, de sütéshez kapcsolódik! A süti omlós, csokis és tömény, a csatni híg, laza, gyümölcsös és fűszeres. Ízes kombó. Akinek hirtelen nincs otthon leakasztani való csatnija, az ne keseredjen el, tejszínhabbal vagy bármilyen savanykás lekvárral megeheti ezt a csokis sütit. Kapcsoljátok be a sütőt (meg a routert is, hogy legyen wifi a blogos recept kopizásához)! Köszöntem.


Recept:

2 tojás
1/2 bögre cukor
10 dkg margarin
1 pohár natúr joghurt (nálam laktózmentes)
3 ek. keserű kakópor
1/2 bögre liszt
2 ek hideg víz
1/2 csomag sütőpor
1 tábla minőségi, 70%-os étcsoki összetördelve

A tojásokat cukorral és margarinnal habosra keverem, majd beleöntöm az összes többi hozzávalót, kivéve a vizet. Simára keverem a tésztát, majd addig higítom a hideg vízzel, míg puding állagú nem lesz. Ekkor sütőpapírral kibélelt formába öntöm és fél óra alatt kívül roppanósra, belül puhára sütöm.

3 megjegyzés:

Böbe Ikotics írta...

Gratulálok a blogodhoz, nagyon jó!

CsajkovszkyK írta...

Mindegyik posztodat imádom, de ez annyira szuper! Öröm olvasni. :)

Élet Íze írta...

köszönöm hölgyek